معرفی ریاست
دكتر حسین نجاری استادیار گروه زبان و ادبیات انگلیسی مجتمع آموزش عالی گناباد، در تاریخ چهارم آذرماه 1393 از سوي وزیر محترم علوم، تحقيقات و فناوري به عنوان رييس مجتمع آموزش عالي گناباد منصوب شد.
طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر حسین نجاری به عنوان رییس جدید مجتمع آموزش عالی گناباد منصوب شد.
به گزارش روابط عمومی مجتمع آموزش عالی گناباد، در حکم انتصاب دکتر نجاری آمده است :«بایسته است با پیروی از آموزه های اسلامی، مبانی علمی و سیاست های دولت تدبیر و امید، با جلب همکاری دانشگاهیان و صاحبنظران، نقشی شایسته در تحقق راهبردهای سند دانشگاه اسلامی و برآوردن اهداف نظام علم و فناوری و نقش آفرینی آن در اقتصاد دانش بنیان و تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی ایفا نمایید»
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در نامه جداگانه ای از زحمات دکتر هادی جباری در دوران رياست مجتمع آموزش عالی گناباد  قدردانی کرده است.
دکتر هادی جباری از شهریورماه1390 به عنوان مسئول راه‎اندازی مرکز آموزش عالی گناباد شروع بکار کرد و از مرداماه 1392 با ارتقا مرکز آموزش عالی به مجتمع آموزش عالی گناباد به عنوان رییس مجتمع به کار خود ادامه داد.
گفتني است دکتر نجاری عضو هیئت علمی مجتمع آموزش عالی گناباد است و از سوابق اجرایی وی می توان به تصدی مسئولیت معاون آموزشی این مجتمع و همچنین سرپرست موسسه آموزشی پارس رضوی اشاره کرد.

دفتر ریاست
ملاقات عمومی ریاست دانشگاه
یکشنبه‎ها ساعت 14-12 (با تعیین وقت قبلی)

نحوه دريافت وقت ملاقات
  1. تکمیل فرم درخواست ملاقات از طريق فرم تماس (لینک)
  2. ارسال فرم به دفتر رياست
  3. ارجاع فرم به واحد ذیربط جهت اخذ نظر کارشناسي توسط مدير دفتر ریاست
  4. رؤیت نظر کارشناسي توسط ریاست دانشگاه و اظهار نظر
  5. درج در تقویم اوقات ملاقات با رئيس دانشگاه
  6. اطلاع‎رساني زمان ملاقات به ذینفع
  7. اجرای ملاقات
 تلفن تماس: 57258131-57255969 (051) داخلی 1
دورنگار: 57252969(051)
اين واحد مسؤول پيگيرى مستقيم امور ادارى و اجرايى رئيس دانشگاه و ايجاد هماهنگى لازم جهت انسجام فعاليت‎هاى واحدهاى دانشگاه است.

مسئول دفتر رياست: آقای زمان‌زاده
  •  شرح وظایف مسئول دفتر رياست
  • خلاصه‎اي از وظايف دفتر رياست به شرح ذيل مي‎باشد :
  • دفتر رياست اين واحد، مسؤول پيگيرى مستقيم امور ادارى و اجرايى رئيس دانشگاه و ايجاد هماهنگى لازم جهت انسجام فعاليت‎هاى واحدهاى دانشگاه است.
  • انجام امور دفتري و اداري رئيس دانشگاه در رابطه با ارتباطات داخلي و بين‎المللي و دانشگاهي
  • دريافت مکاتبات واحدهاي دانشگاه و صدور ابلاغ کليه مکاتبات دستورات و نظرات رئيس دانشگاه به واحدهاي دانشگاهي و  مؤسسات و سازمان‎هاي خارج از دانشگاه
  • انجام هماهنگي در ملاقات‎هاي عمومي رئيس دانشگاه با ارباب رجوع
  • هماهنگي در امور جاري دفتر
  • برنامه‎ريزي تقويم کاري ساليانه و روزانه رياست دانشگاه
  • انجام هماهنگي‌هاي لازم با كليه معاونت‌ها و واحدهاي زيرمجموعه
  • برنامه‌ريزي و برگزاري جلسات ، همايش‌ها و گردهمايي‌ها از قبيل جلسات هيأت رئيسه، شوراي دانشگاه، جلسات مديران دانشگاه و ...
  • ارجاع نامه‌ها و تهيه پاسخ نامه‌هاي واصله و ...
  • تعيين وقت جهت متقاضيان ملاقات با رياست دانشگاه
  • پيگيري، راهنمايي و رفع مشكلات مراجعاني كه نياز به مساعدت و مددكاري دارند
  • راهنمايي و پيگيري امور افراد مراجعه‎كننده به دفتر و ...
  • دريافت‏ نامه‏‎هايى كه از واحدهاى مختلف ارسال مى‏‎شود و لازم است به رؤيت رياست‏ دانشگاه برسد   
  • تهيه پيش‎‏نويس نامه‏‎ها و صدور نامه‎‏هايى كه متضمّن نظر و دستور رئيس دانشگاه به واحدهاى مختلف دانشگاه مى‎‏باشد
  • پيگيرى و اجراى دستورهاى رئيس دانشگاه   
  • پاسخگويى و رسيدگى به مشكلاتى كه بين ارباب‏ رجوع و واحدهاى مختلف دانشگاه‏ پيدامى‏‎شود   
  • دعوت افراد براى تشكيل جلسات و كميسيون‎ها   
  • تنظيم صورتجلسات و ابلاغ آن‎ها به واحدهاى ذى‎ربط
اهداف و وظایف اساسی

الف ـ اهداف
حفظ و انتقال و پيشبرد دانش از طريق پرورش استعدادها، انجام تحقيقات و ترويج علوم به منظور كمك به تجهيز و تأمين نيروي انساني متخصص و متعهد مورد نياز كشور
توسعه دانش بشري و رشد فناوري و اطلاعات علمي ـ صنعتي و ارتقاي كيفيت آموزش و پژوهش
فراهم ­آوردن زمينه‌هاي توسعه تحقيقات، نوآوري، انتقال و جذب فناوري و برقراري ارتباط علمي و پژوهشي با مراكز صنعتي كشور در زمينه‌هاي خلاقيت و نوآوري و بهبود كيفيت متناسب با زمان و بهره‌وري بيشتر از نيروي انساني و فناوري

ب ـ وظايف
فراهم ­آوردن امكانات و تجهيزات آموزش دانشجويان در رشته­هاي مختلف علوم، مطابق برنامه­هاي مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري در مقاطع مختلف تحصيلي و متناسب با نيازهاي جامعه
انجام تحقيقات علمي در زمينه­هاي مختلف علوم و فنون برحسب نيازهاي اجتماعي، اقتصادي، صنعتي و توسعه فناوري در كشور
انجام مطالعات مداوم به منظور بهبود كمي و كيفي آموزش و پژوهش در سطح مجتمع
تاليف و ترجمه كتب و نشريات در رشته‌هاي مختلف علوم
انجام خدمات آموزشي، پژوهشي و فرهنگي براي ديگر دستگاههاي دولتي و خصوصي در چارچوب ضوابط اعلام شده و با توجه به امكانات مجتمع
فراهم آوردن تسهيلات لازم آموزشي، پژوهشي و رفاهي براي تعليم و تربيت دانشجويان در حد امكانات موجود
برقراري ارتباط و همكاري متقابل علمي و آموزشي با دانشگاهها، مجامع و مؤسسات علمي و صنعتي، متخصصين و دانشمندان داخلي و خارجي و همچنين مبادله استاد و دانشجو براساس چهارچوب سياستهاي كلي كشور و ضوابط مصوب
تشكيل همايش‌ها، سمينارها و كنفرانس‌هاي علمي و آموزشي
فراهم ‌آوردن زمينه­‌هاي اجرايي شدن مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و آيين‌نامه‌ها و بخشنامه‌هاي صادر شده از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
 
وظايف و اختيارات هيأت رئيسه مجتمع
  • بررسي و تاييد ساختار سازماني پيشنهادي از سوي معاونت اداری و مالی مجتمع جهت ارايه به هيأت امنا
  • بررسي و ارزيابي نحوه اجراي مصوبات و نظارت بر عملكرد واحدهاي مجتمع
  • ايجاد زمينه مردمي كردن مجتمع و كمك به خود كفايي آن و واحدهاي وابسته
  • ايجاد هماهنگي لازم بين حوزه‌هاي مختلف معاونت‌ها
  • بررسي آيين‌نامه‌هاي اداري و مالي و معاملاتي مجتمع و تهيه پيشنهاد‌ها، طرحها و برنامه‌هاي لازم براي طرح در هيأت امنا
  • تاييد بودجه سالانه مجتمع و ارايه آن به هيأت امنا از طريق رئيس مجتمع
  • تاييد نحوه توزيع و تخصيص فرصت‌هاي مطالعاتي و دوره‌هاي كوتاه‌مدت آموزشي و تحقيقاتي داخل و خارج بين اعضاي هيات علمي واحدهاي آموزشي و پژوهشي
وظايف و اختيارات شوراي مجتمع
  • بررسي و تأييد دوره‌ها و رشته‌هاي آموزشي جديد و برنامه آتي آن براي پيشنهاد به وزارت علوم،‌ تحقيقات و فناوري
  • بررسي و تأييد برنامه‌هاي پيشنهادي آموزشي، پژوهشي، دانشجويي، فرهنگي، اداري و مالي كوتاه‌مدت
  • بررسي سالانه امكانات علمي (نيروي انساني و تجهيزات) مجتمع و تعيين كمبودها و طبقه‌بندي نيازهاي علمي و اقدام براي تامين آنها
  • بررسي روش‌هاي همكاري با مؤسسات دولتي و غير دولتي و تدوين ضوابط براي آن
  • برنامه‌ريزي پذيرش دانشجو براساس امكانات مجتمع با توجه به برنامه توسعه كشور
  • بررسي مشكلات آموزشي و پژوهشي مجتمع و ارايه راه‌حل‌هاي لازم
  • بررسي و تصويب طرح‌ها و برنامه‌هاي پيشنهادي شوراهاي تخصصي
  • ارزيابي عملكرد مجتمع
  • تدوين و تصويب آيين‌نامه‌ داخلي شورا و تصويب آيين‌نامه كميته‌هاي داخلي شورا
  • بررسي مسايل پيشنهادي رئيس مجتمع
وظايف و اختيارات رئيس مجتمع
  • نظارت بر حسن اجراي امور آموزشي، پژوهشي، فرهنگي، دانشجويي، اداري و مالي، عمراني و امور خدمات علمي و كليه ارتباطات داخلي و بين‌المللي مركز و هماهنگي واحدهاي مختلف و پاسخگويي به مراجع ذيصلاح
  • تعيين خط‌مشي اجرايي مجتمع در قالب سياستهاي علمي‌، آموزشي و پژوهشي
  • هدايت و رهبري فعاليتهاي فرهنگي، آموزشي، پژوهشي، اداري و مالي و عمراني مجتمع
  • ارايه گزارش سالانه مجتمع به هيأت امنا
  • نظارت برحسن اجراي فعاليتهاي جاري مجتمع و پيگيري اشكالات و تخلفات احتمالي و ارجاع آنها به مقامات ذيصلاح
  • مسووليت كليه امور مجتمع در حدود مقررات مصوب
  • نصب و عزل اعضاي هيأت رئيسه، شورای مجتمع ، مدیران ستادی و مديران گروههاي آموزشي (با رعايت تبصره‌‌هاي 1 و 2 ماده 4 آيين‌نامه مديريت دانشگاهها)
  • اجراي مصوبات و آيين‌نامه‌ها و بخشنامه‌هاي صادر شده از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري
  • اجراي مصوبات هيات رئيسه و شوراي مجتمع و نظارت بر حسن اجراي آنان
  • تهيه و پيشنهاد سياستها، اهداف و خط‌مشي‌ها براي طرح در هيأت امنا
  • ارايه پيشنهاد تأسيس، توسعه، انحلال و ادغام واحدها به شوراي مجتمع
  • ارايه پيشنهاد همكاريهاي علمي با ساير مؤسسات آموزشي يا پژوهشي داخلي و خارجي به شوراي مجتمع
  • نمايندگي حقوقي مجتمع نزد مراجع ذيصلاح
  • نظارت بر امور انضباطي مجتمع (هيأت علمي، دانشجويان، كارمندان) در چهارچوب ضوابط و مقررات مصوب
  • پيشنهاد نمودار تشكيلاتي و اصلاحات اداري لازم با هماهنگي هيأت رئيسه مجتمع به هيأت امنا
  • پيشنهاد بودجه سالانه مجتمع (با هماهنگي هيأت رئيسه) به هيأت امنا
  • پيشنهاد نحوه توزيع و تخصيص فرصت‌هاي مطالعاتي و دوره‌هاي كوتاه‌مدت آموزشي و تحقيقاتي داخل و خارج بين اعضاي هيات علمي واحدهاي آموزشي و پژوهشي
  • نظارت بر بررسي صلاحيتهاي اخلاقي، سياسي و امنيتي نيروي انساني مورد نياز مجتمع در چارچوب مقررات مصوب، ارسال مدارك متقاضيان به گزينش مركزي و پي‌گيري نتيجه